Gå till innehållet

Lämna servicebegäran enkelt med QR-kod

Är det för kallt i arbetsrummet? Eller har en lampa brunnit? Du kan lätt ge respons om Senafastigheters lokaler genom att med mobilen skanna den QR-kod som finns på väggen. Informationen går direkt till fastighetsskötarna och problemet kan åtgärdas snabbt.

Så här lämnar du en servicebegäran med QR-kod

Senatfastigheter vill erbjuda lokalanvändarna ett nytt sätt att lämna in en servicebegäran om de upptäcker fel. I de objekt där det finns QR-koder kan du enkelt lämna in en servicebegäran med din smarta enhet.

  1. Öppna kameran i din smarta enhet
  2. Rikta kameran mot QR-koden
  3. Klicka på den länk som visas i rutan
  4. Lämna servicebegäran eller svara på frågorna i QR-tjänsten

Fastighetsskötseln får omedelbar information om servicebegäran och kan lättare hitta felet vilket underlättar och påskyndar avhjälpandet av felet.

QR-läsaren är inte automatiskt tillgänglig i alla enheter, utan kan behöva aktiveras separat via inställningarna. Om det inte finns någon QR-läsare i enheten kan du ladda ned den antingen från appbutiken eller genom att använda webbläsarbaserade läsare som finns i flera sökmotorer.

Ge feedback